Give aways die een influencer kan gebruiken 0 585

Influencermarketing heeft altijd al bestaan. Mensen hebben immers altijd al de merken aanbevolen die ze leuk vinden en beroemdheden werden altijd al gevraagd om bepaalde producten te promoten. Dus wat is er nu veranderd? Welnu, je zou dit simpel in twee woorden kunnen omschrijven: social media.

Wat is een influencer?

Een influencer is iemand die via hun social media aan volgers merken promoot. Dit gebeurd meestal op kanalen zoals Facebook, Instagram en TikTok. En dit vertaalt zich de laatste tijd zelfs naar andere platforms zoals Snapchat, Twitter en LinkedIn.

Een influencer is tevens een persoon die het vermogen heeft om het gedrag van andere mensen te beïnvloeden. Dit als gevolg van de grote hoeveelheid van volgers of hun individuele overtuigingskracht.

De kracht van weggeefacties

Eén van de meest explosieve soorten influencer marketingcampagnes zijn momenteel allerlei weggeefacties. Iets wat heel logisch lijkt, want iedereen vindt het het namelijk heel fijn om iets gratis te krijgen.

Het winnen van een wedstrijd is zonder meer een spannende ervaring, welke prijs er ook aan verbonden is. Veel bedrijven profiteren volop van de opwinding die er uit het winnen van iets voortkomt. Dit door weggeefacties aan hun klanten en via volgers van influencers aan te bieden.

Waarom gadgets of give away gebruiken?

Het bedrukken van gadgets bij een winactie is een prima aangelegenheid om via een influencer jouw bedrijf te promoten. Of misschien kan die winactie maar beter ‘win-win actie’ genoemd worden. Want terwijl de winnaar een gadget ontvangt die hij of zij erg leuk vindt, maakt deze direct reclame voor jou. Zo is er dan ook aan beide zijden een winnaar.

Vooral de tech-gerelateerde give aways zijn heel geliefd, omdat men tegenwoordig zo sterk van hun vele elektronische apparaten afhankelijk is om verbonden te blijven en zichzelf te vermaken. Overweeg daarom een weggeef- of winactie met een gadget of een daaraan verbonden item. Dit vooral als jouw bedrijf op welke manier dan ook met de technologische wereld verbonden is.

Enkele voorbeelden van gadgets en daaraan verbonden accessoires

Enkele interessante voorbeelden van (betaalbare) gadgets zijn een: powerbank, oordopjes of headset, draadloze smartphone oplader, USB-stick, selfie ringlicht of Bluetooth luidspreker.

Heel leuke aan gadgets verbonden give away items zijn een: laptoptas/-rugzak, webcamdekking, smartphone standaard, USB-hub, USB-oplader, selfiestick of autohouder voor een mobiele telefoon.

Een influencer give away actie organiseren

Zoals bij elke marketingcampagne het geval is, komt er hier een zorgvuldige planning en voorbereiding bij kijken. Houd hierbij met de volgende aandachtspunten rekening: het doel, het budget, welk platform en welke influencer.

Kies een doel. Wat is de belangrijkste reden achter het hosten van je give away? Is het meer volgers krijgen, je naamsbekendheid vergroten, e-mail adressen verzamelen, jouw websiteverkeer verhogen of bijvoorbeeld meer app/software downloads te genereren?

Het doorverwijzen van vrienden

Zodra je het doel voor jouw weggeefactie hebt bepaald, kun je met je gewenste influencer gaan samenwerken om dit te bereiken. Plus vergeet uiteraard ook het doorverwijzen van vrienden niet (de zogenaamde referrals).

Want dit verhoogt zeker het aantal mensen dat er aan de weggeefactie deelneemt. Het vergroot tevens de lead gegenereerde of doorverwezen leads. Iets wat heel fijn is, voor als dat jouw voornaamste doel is.

Give away acties = een win-win scenario

Kortom, give aways en prijsvragen zijn razend populair op de social media platforms. Weggeefacties kunnen via internetmarketing veel promotie waarde aan bepaalde merken of bedrijven bieden. Dit door de interesse van diverse groepen mensen te wekken. En dit publiek zo op een unieke manier met deze branding van bedrijven en de daaraan verbonden berichten om te laten gaan.
Het betrekken van de juiste influencer(s) bij deze give away acties biedt de kracht om de unieke reclameboodschap verder en breder te verspreiden. Een weggeefactie via influencers kan zeker een complete win-win scenario zijn als het correct uitgevoerd wordt.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest populaire onderwerpen

Aanbevolen