Tips om als moeder goed voor jezelf te zorgen 0 37

Tips om als moeder goed voor jezelf te zorgen

Wanneer je moeder bent gaat de zorg voor je kinderen voor. Soms kan dit ervoor zorgen dat je even de zorg voor jezelf vergeet. Het is echter erg belangrijk om ook goed voor jezelf te blijven zorgen. Met een paar kleine aanpassingen kun je er al voor zorgen dat je ook zelf helemaal goed in je vel zit.

Een momentje voor jezelf

Plan een momentje voor jezelf in. Of het nu een dag per week of een avond per week is, maakt niet veel uit. Kijk naar wat jij nodig hebt om even helemaal te kunnen ontspannen. Spreek met je partner of bijvoorbeeld je ouders af dat ze even op de kinderen passen zodat jij even helemaal je hoofd leeg kunt maken. Plan een avond netflixen, ga in bad, neem een gezichtsmasker of doe een extra dutje. Wat je doet maakt eigenlijk niet uit, als jij er maar even helemaal van kunt ontspannen.

Ga naar een haarsalon

Laat je ook een keer verwennen bij een haarsalon. Ga uitgebreid naar de kapper, inclusief hoofdmassage, laat je haar kleuren of laat eens hairextensions zetten. Met een nieuw kapsel kun je ook nog heel lang door genieten van deze tijd voor jezelf. Kies bijvoorbeeld voor het laten zetten van micro ring hair extensions Hairextensions Voordeel. Deze kun je zo vaak in en uit doen als je wilt. Hier geen liefhebber van? Je kunt dan natuurlijk ook kiezen voor een bezoekje aan de zonnebank, een nagelsalon of neem bijvoorbeeld een keer een massage.

Spreek af met vriendinnen

Af en toe wat tijd inplannen met vriendinnen is ook erg belangrijk. Je zult merken dat je na een gezellige middag bijkletsen weer helemaal opgeladen bent. Zit je ergens mee dan kun je  natuurlijk altijd alles met ze bespreken. Maak er een echte ouderwetse meidenmiddag van. Geniet van een high tea of ga lekker samen shoppen. In het drukke dagelijkse leven willen dit soort dingen er nogal eens bij inschieten. Zorg dus dat je altijd een afspraak met je vriendinnen vooruit plant.

Vergeet niet te sporten

Sporten is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je denkt aan ontspanning. Het is echter erg goed voor je om regelmatig wat te bewegen. Per persoon is het natuurlijk afhankelijk wat jij fijn vindt. Ga je graag naar een yogaklasje, even een uurtje zwemmen of ga je liever hardlopen of tennissen. Eigenlijk maakt ook dit niet uit. Wanneer je het routine maakt om bijvoorbeeld twee keer per week te gaan sporten, zul je merken dat het je energie geeft en je dan echt even de tijd hebt om je hoofd leeg te maken. Ook zul je merken dat je je steeds fitter gaat voelen.

 

Zorg voor de juiste voeding

Daarbij is ook de juiste voeding erg belangrijk. Natuurlijk is het heerlijk om af en toe op de bank neer te ploffen met een zak chips of een bak ijs. Niks mis mee. We raden echter aan om doordeweeks er goed op te letten welke voedingsstoffen je binnen krijgt. Zorg dat je genoeg voeding eet wat gezond is en waar je langdurig energie van krijgt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan volkoren pasta, vis en groentes. Over Bewerkt voedsel met veel suiker zal alleen zorgen voor een kleine energiepiek, wat daarna alleen maar vermoeiend is.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest populaire onderwerpen

Aanbevolen