RUIM EEN DERDE VAN DE NEDERLANDSE VROUWEN NEEMT NIET GENOEG TIJD VOOR ZICHZELF 0 1649

stress vrouw

Het lukt ruim een derde van de Nederlandse vrouwen niet om genoeg vrije tijd voor zichzelf te nemen. Een drukke baan en opgroeiende kinderen zijn de voornaamste redenen. Hoewel bijna 9 op de 10 vrouwen er naar streeft om iedere dag wat tijd te nemen om te ontspannen, komt slechts 5 op de 10 dagelijks toe aan een momentje voor zichzelf. Wanneer vrouwen wel een paar minuutjes over hebben om te ontspannen doet een grote meerderheid (57 procent) dit het liefst op de bank of door iets lekkers te eten of te drinken (36 procent). Opvallend is dat de helft van de vrouwen dit moment het liefst met haar partner beleeft, maar dat bijna 30 procent het liefst alleen ontspant. Zo blijkt uit onderzoek van Danone onder ruim 500 Nederlandse vrouwen van 30 jaar en ouder. Om vrouwen iedere dag een klein momentje voor zichzelf te geven introduceert Danone Activia VerwenMoment. Deze nieuwe romige vruchtenyoghurt is verkrijgbaar in de smaken mango en aardbei.

Met Activia VerwenMoment introduceert Danone een zachte yoghurt met heerlijke stukjes fruit. Perfect om jezelf dagelijks mee te verwennen en tegelijkertijd de buik wat extra liefde te geven. Dagelijks gebruik van Activia Verwen Moment past in een gezond voedingspatroon en een verantwoorde levensstijl.

Vrouwen cijferen zichzelf weg

Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen niet genoeg aan zichzelf toe komen door kinderen en een drukke baan. Bijna de helft zegt te weinig tijd voor zichzelf te nemen omdat ze vooral aan anderen denkt. De ondervraagden geven aan ‘zichzelf te vergeten’, ‘het moeilijk vinden om tijd voor zichzelf te nemen’ en ‘zichzelf weg te cijferen voor anderen’. Bovendien geeft ruim 60 procent van de vrouwen aan dat ze beter voor zichzelf zouden kunnen zorgen. Dit geldt vooral voor vrouwen tussen de 30 en 39 jaar. Onder deze leeftijdsgroep vallen ook de meeste vrouwen die aangeven dagelijks te weinig tijd te nemen om te ontspannen. Hoe ouder, hoe meer vrouwen wel tijd voor zichzelf nemen en er ook naar streven om dit iedere dag te doen.

Over Danone

Danone is een van de meest dynamische bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie. Haar missie: gezondheid brengen via voeding naar zoveel mogelijk mensen. Met 160 productie-eenheden en ongeveer 80.000 medewerkers is Danone aanwezig op 5 continenten en in 120 landen.

Danone heeft marktleidende posities op het vlak van voeding en gezondheid en positioneert zich rond vier pijlers: verse zuivelproducten, water, babyvoeding en klinische voeding.

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest populaire onderwerpen

Aanbevolen